Dermalogica

 

Het brein achter Dermalogica 

Jane Wurwand is met recht een powervrouw te noemen! Niet alleen heeft zij het International dermal instistute (IDI) in 1983 en het merk Dermalogica opgericht in 1986, ook initieert ze projecten die (financiële) steun bieden aan het ontwikkelen van kansen voor jonge vrouwen wereldwijd.

 

Toen Jane bijna drie was, stierf haar vader en liet hij haar moeder - een opgeleide verpleegster die al vijftien jaar niet meer had gewerkt - achter om eten op tafel te verzorgen. Dit voorbeeld heeft Jane geleerd om altijd in staat te zijn zichzelf financieel te onderhouden. Op 13-jarige leeftijd kreeg Jane een zaterdagbaantje bij een kapsalon. Daar ontdekte ze de kracht van menselijke aanraking om de huid en levens van mensen te transformeren. Jane behaalde vervolgens haar vergunning voor huidtherapie in Engeland en emigreerde in 1983 naar de VS. Totaal onbekend met de Amerikaanse wereld van “beauty therapists”, kwam ze tot de ontdekking dat vervolgopleidingen voor gezicht- en lichaamsbehandelingen niet bestonden in Amerika. Na het ervaren van het strenge opleidings- en leerlingwezen in Engeland, ontdekte Jane tot haar verbazing dat de VS vrijwel geen gelijkwaardige opleiding had. Dus richtten zij en haar man Raymond International Dermal Institute op (IDI). Haar school was voor gediplomeerde schoonheidsspecialisten die hun kennis wilden vergroten en zo beter konden concurreren met andere schoonheidsspecialisten. Vandaag de dag wordt het IDI gezien als de top voor postgraduate opleidingen op het gebied van gezicht- en lichaamsbehandelingen. Het IDI heeft wereldwijd meer dan 40 vestigingen. 

 

De visie van Dermalogica is het ontwikkelen van producten die de huid verbeteren en gezonder maken, zonder stoffen of ingrediënten die de huid verstoppen en puistjes veroorzaken. Er zit geen lanoline, alcohol, kleurstoffen en parfum in de producten, want Dermalogica gaat alleen voor ingrediënten waarvan bewezen is dat ze werken voor de huid.